Direktlänk till inlägg 24 november 2013

Vet inte !!!!!

Av Matilda - 24 november 2013 01:20

Vet inte varför jag skriver här nu, har ju egentligen inget att skriva om men tänkte eftersom att jag ändå loggade in för att kolla om det kommit några roliga kommentarer ( vilket det inte gjort ) så kan jag ju ändå uppdatera er om hur det är och vad som händer och sker i mitt liv just nu.


Ja vad har hänt sen sist då ?


På skolfronten händer inte så himla mycket mer än att vi börjat en ny kurs nu psykiatri som jag tycker verkar intressant :), Har lite gruppuppgifter och även individuella uppgifter.

Jag trivs i skolan och har en massa vänner. 

Vad finns det mer att säga om skolan ?

Hmm... Jag tycker väl att etiken är den svåraste kursen, men jag SKA klara den med. 


I Torsdags 07.45 så opererade jag ut en visdomstand som gjorde att jag hade konstant ont i munnen och kunde knappt äta ibland. Eftersom att operationen var så tidigt så sov jag över hos mamma.

Operationen gick galant och jag kände knappt ett dugg.

Läkaren var helt underbar och även sköterskan. Operationen var 07.45, och den gick till som så att:

07.40 Kom jag dit tillsammans med mamma och visades in i ett litet rum med brits där jag fick en värktablett och lugnande medel, sen fick jag ligga där och ta det lugnt och vänta i 20 min på att den lugnande medicinen skulle verka vilket jag inte tyckte hände. 

08.00 Kom sköterskan och hämtade mig och hjälpte mig in i rummet där själva operationen skedde.

Där fick jag lägga mig i en asskön stol, och sköterskan satte dit ett skydd för kläderna och så la hon över skydd för mina ögon med så att jag slapp den starka lampan och stänken i ögonen, när jag fick skydden för ögonen så kändes det lugnande och jag slappnade av mer för då såg jag inte alla instrument dom använde.

Läkaren skulle ge mig bedövningssprutorna men jag frågade om jag fick bedövningssalva först eftersom att jag inte tycker om nålar och han sa : " Jamenvisst det är klart att du kan få det" och log mot mig.

Han gav mig salvan på två bommullsrullar och sa: " Då väntar vi 5 min på att dom ska verka sen kör vi om det är ok för dig?" Jag : "mmm " kunde ju inte säga å mycket med dom där i munnen.

ca 08.10 kom han tillbaka och sa: " Nu ska vi se om du känner något" och så petade han med något vasst vilket jag inte kände och så sa han : " Nu ger jag dig bedövningen då " jag: "mmm".

Jag kände inte ett smack av sprutorna som han gav mig och så kom sköterskansatte han igång och bända och borra men även då kände jag inget. Efter en liten stund kände jag att det börja mola så jag försökte säga " aj" och då slutade han och frågade om jag ville ha mer bedövning och då nickade jag bara.

Han gav mig mer bedövning och då kände jag bara en lite brännade känsla men inget mer.

så satte han igång igen med borrningen och bändandet men jag kände ingenting.

Det enda jag kände var att huvudet åkte lite upp och ner fram och tillbaka hahah.

Jag kunde nästan somnat där om jag inte hade lyssnat på mammas, läkarens och sköterskans dialog dom hade hahaha.

( här har jag blivit lite groggy så jag vet inte tidpunkter längre hahah ).

Sen helt plötsligt så var det klart och dom tog bort alla skydd och jag fick sätta mig upp försiktigt och så hjälpte sköterskan mig ut till det rummet jag låg i innan för att jag skulle få vila lite innan jag fick åka hem.

När jag låg där på britsen så somnade jag och sov en timme eller något ( vet inte riktigt ) och under den tiden så hade sköterskan kommit in och givit mamma lite olika papper om efterskötsel och några kompresser som jag skulle ha i munnen för att stoppa blödningen och lite tips på värktabletter och bakteriedödande medel.

Sen efter en lite stund så kom sköterskan in igen och sa åt mamma att hon fick väcka mig för det var dags att åka hem. Det enda jag minns av promenaden till bilen var att jag spottade en massa blod och att det gjorde ont i munnen.

I bilen mådde jag illa av smaken i munnen.

Mamma och jag stannade till på ikano för att köpa värktabletter och medlet jag använder och lite sallad som jag kunde äta när jag kände att jag klara av det.

Jag var så groggy att jag knappt visste vart jag var hahah.

Sen åkte vi hem till mamma och jag la mig direkt på soffan och slocknade i en eller två timmar och vaknade av att jag var hungrig så då försökte jag äta lite men det gjorde så ont att jag klarade bara av lite. Sen körde mamma hem mig och jag låg mest i soffan och segade.



På den andra fronten är det oförändrat.... tyvärr :/. Får väl se om det blir bättre snart eller hur det blir. Jag är så jävla rädd att mina största farhågor ska bli sanna :( . Får väl hålla tummarna att det inte blir så.


Ne nu orkar jag inte skriva mer känner jag. Men ville bara uppdatera er om hur det är och vad som hänt som sagt. 


Puss och hejdå :)


 
 
Ingen bild

Paula

14 december 2013 23:32

hej Paula här hur äre vad gör du nu om dagarna?

Matilda

27 april 2014 19:37

Vem är du ? Jag känner ingen Paula :/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 10 juni 2019 17:14

Nu är det enbart 18 dagar kvar tills vi flyttar och jag är så peppad för det :D. Ska bli rätt skönt att flytta och börja om från början med nytt jobb, nytt boende och nya utmaningar. För en vecka sen så trodde jag inte att vi skulle hinna hitta någon...

Av Matilda - 28 juni 2016 07:58

Har inte hunnit skriva så mycket på senaste tiden, sorry for that!! Nu har jag jobbat som personlig assistent i 8 månader och jag trivs fortfarande så sjukt mycket och vill inte byta jobb för allt i världen. Inna jag fick samtalet om att jag skul...

Av Matilda - 17 november 2015 18:26

I helgen som var så firade vi J då han fyllde i fredags, så då blev det smörgåstårta och vanlig tårta som avnjöts med J´s farbror och två av hans barn, J´s storasyster och hennes lilla söta son, svärfar och svärmor, min lillasyster och hennes två söt...

Av Matilda - 24 november 2014 11:47

Sitter på bussen hem från skolan och ser människor som är uppriktigt sagt snälla och hjälpsamma mot varandra :). Det gör mig så glad och varm i hela kroppen att se. Varför kan inte alla göra något fint för en annan människa varje dag ? Såg nyss hur e...

Av Matilda - 10 maj 2014 21:55

Igår ( Fredag ) åkte jag till älsklingen som bor hos några vänner till honom ( J och J ). Kom hit och fick umgås med J och älsklingen en stund ( andra J är i Holland )innan min lilla flicka S kom hit :). Vi satt och snackade medans J lagade mat. Sen ...

Ovido - Quiz & Flashcards