Direktlänk till inlägg 10 maj 2014

Avslappnad, skrattar och mår bra

Av Matilda - 10 maj 2014 21:55

Igår ( Fredag ) åkte jag till älsklingen som bor hos några vänner till honom ( J och J ). Kom hit och fick umgås med J och älsklingen en stund ( andra J är i Holland )innan min lilla flicka S kom hit :). Vi satt och snackade medans J lagade mat. Sen käkade vi godaste carabonaran jag smakat på vääääldigt länge :O. Sen slog jag och S igång Frozen och låg och kollade på medans killarna spelade lite :), innan alla gick och la sig. Just nu ligger jag i soffan hos J, medans J och älsklingen spelar och S och jag har nyss kollat på gladiatorerna :). Blir väl snart att kolla klart på Hobbit 2 som vi påbörjade innan men pausade när gladiatorerna började :). Det är så skönt att komma hit och slippa tänka på allt skit runt omkring. Jag känner mig så avslappnad och mår bra här, får skratta och känner att jag verkligen kan vara mig själv när jag umgås med dessa underbara personer. Visst att älsklingen inte äger en normal säng utan vi sover på en uppblåsbar 80-90 madrass, men det funkar att sova på iaf haha :P. Älskar att umgås med dessa underbaringar och jag och S har så sjukt kul, skrattar och pratar om allt mellan himmel och jord :D. J får mig alltid att skratta åt ngt och älsklingen får mig att känna mig älskad. Det är såhär livet ska vara enligt mig :).

Btw en tråkig sak: I måndags var jag på jobb intervju och det kändes jättebra och hon sa att det gick jättebra och att jag lät som en perfekt kandidat för jobbet. I onsdag ringde hon och berättade att dom inte tänkte ta in mig för att hon pratat med mina referenser som sagt att jag inte skötte mig och att jag inte var bra. Så hade hon mage att säga " men du kan ju prova igen nästa år", tror hon att jag tänker vänta så länge på att få jobb ? Då har jag ju redan fått ett jobb förhoppningsvis :/. Så nu är det två jobb som jag gått miste om pga ngn snackat skit om mig. Undra om jag kommer hitta ngt jobb någonsin lr inte :/.

Ne nu ska vi kolla klart på Hobbit 2. Sen blir det massa mys och prat :D.

Puss och kram tills vi ses igen :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 10 juni 2019 17:14

Nu är det enbart 18 dagar kvar tills vi flyttar och jag är så peppad för det :D. Ska bli rätt skönt att flytta och börja om från början med nytt jobb, nytt boende och nya utmaningar. För en vecka sen så trodde jag inte att vi skulle hinna hitta någon...

Av Matilda - 28 juni 2016 07:58

Har inte hunnit skriva så mycket på senaste tiden, sorry for that!! Nu har jag jobbat som personlig assistent i 8 månader och jag trivs fortfarande så sjukt mycket och vill inte byta jobb för allt i världen. Inna jag fick samtalet om att jag skul...

Av Matilda - 17 november 2015 18:26

I helgen som var så firade vi J då han fyllde i fredags, så då blev det smörgåstårta och vanlig tårta som avnjöts med J´s farbror och två av hans barn, J´s storasyster och hennes lilla söta son, svärfar och svärmor, min lillasyster och hennes två söt...

Av Matilda - 24 november 2014 11:47

Sitter på bussen hem från skolan och ser människor som är uppriktigt sagt snälla och hjälpsamma mot varandra :). Det gör mig så glad och varm i hela kroppen att se. Varför kan inte alla göra något fint för en annan människa varje dag ? Såg nyss hur e...

Av Matilda - 5 april 2014 18:23

Nu har jag snart praktiserat mina 5 veckor på Vretaliden och jag trivs jättebra med det. Blev ju ingen timanställning på Åleryd då dom snackade skit om mig till chefen när dom hade sagt så himla gulliga ord och sa att jag var duktig och att jag passa...

Skapa flashcards