Alla inlägg under november 2014

Av Matilda - 24 november 2014 11:47

Sitter på bussen hem från skolan och ser människor som är uppriktigt sagt snälla och hjälpsamma mot varandra :). Det gör mig så glad och varm i hela kroppen att se. Varför kan inte alla göra något fint för en annan människa varje dag ? Såg nyss hur en äldre dam gav en yngre tjej en plastpåse för att hon skulle skydda en sak som kunde bli förstörd i regnet, sen kom det in en äldre herre i kanske 80-90 års åldern på bussen som hade lite problem att vända runt och sätta sig i sätet, ( det sitter redan en yngre tjej på sätet snett framför denna herren men hon lyfte inte ens ett finger för att hjälpa honom ), då tar den andra yngre tjejen som fick plastpåsen och går och hjälper denna herren. Nu undrar ni säkert varför jag inte kunde hjälpa honom! Jag sitter på ett innersäte med en person bredvid mig så därför kunde jag inte hjälpa till annars hade jag självklart gjort det. Jag tycker att vi ska ta fram en dag då alla hjälper varandra med något. Eller varför inte göra en god gärning varje dag ? Jag tror att världen skulle bli så mycket trevligare då och mycket lyckligare.

Nähä nu ska jag sitta och lyssna på musik.
Kanske kommer ett inlägg senare ikväll med, men det är inte säkert för jag har ganska mycket uppgifter från skolan att göra.

Hejsvejs :)

Ovido - Quiz & Flashcards