Direktlänk till inlägg 10 juni 2019

18 dagar kvar :D

Av Matilda - 10 juni 2019 17:14

Nu är det enbart 18 dagar kvar tills vi flyttar och jag är så peppad för det :D. Ska bli rätt skönt att flytta och börja om från början med nytt jobb, nytt boende och nya utmaningar. För en vecka sen så trodde jag inte att vi skulle hinna hitta någonstans att bo, men igår så skrev jag och kollade med en kille om hans hus fortfarande fanns till uthyrning som jag sett för ett tag sen och det gjorde det. Men det fanns ingen tid att åka och kolla på huset så det fick bli en husvisning genom facetime haha. Men det funkade det med och han visade alla rum och allt som han tyckte behövde fixas innan inflytt och berättade om huset som är ca 160kvm 5 rok och ligger på en herrgård så det är en flygelbyggnad mitt ute i skogen :). Han sa även att om vi vill så får vi tillåtelse att måla/tapetsera om och även byta golv om vi skulle vilja det. Så den 28e juni skriver älskling på pappret och får nycklarna och då får vi även påbörja vår inflytt :D. Är så glad. Har oackat endel men långt ifrån allt. Men jag kan ju inte göra så himla mycket nu pga ryggen men ska se om jag kan pressa mig lite denna veckan och packa rätt mycket. Ska nog börja med tvättstugan och se vad som kan åka ner i säckar och vad som ska packas ner i kartonger. köket är det inte så mycket i som vi behöver ha uppe direkt så ska nog gå igenom skåpen som inte är tömda än. Vi tömde finglasskåpet och lite andra dricksglas för ett tag sen men vi har ju tallrikar och besticken kvar. Och så har jag mitt "bakskåp" kvar att gp igenom. Känns som att detta kommer ta tid att packa ner :O. Och älskaingen kommer inte hem till helgen tyvärr så jag får packa och rodda allt själv tills han kommer hem. 

 

Men nu är det dags att sätta fart på dököttet och packa lite. 

 

Ha det gött hej!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 28 juni 2016 07:58

Har inte hunnit skriva så mycket på senaste tiden, sorry for that!! Nu har jag jobbat som personlig assistent i 8 månader och jag trivs fortfarande så sjukt mycket och vill inte byta jobb för allt i världen. Inna jag fick samtalet om att jag skul...

Av Matilda - 17 november 2015 18:26

I helgen som var så firade vi J då han fyllde i fredags, så då blev det smörgåstårta och vanlig tårta som avnjöts med J´s farbror och två av hans barn, J´s storasyster och hennes lilla söta son, svärfar och svärmor, min lillasyster och hennes två söt...

Av Matilda - 24 november 2014 11:47

Sitter på bussen hem från skolan och ser människor som är uppriktigt sagt snälla och hjälpsamma mot varandra :). Det gör mig så glad och varm i hela kroppen att se. Varför kan inte alla göra något fint för en annan människa varje dag ? Såg nyss hur e...

Av Matilda - 10 maj 2014 21:55

Igår ( Fredag ) åkte jag till älsklingen som bor hos några vänner till honom ( J och J ). Kom hit och fick umgås med J och älsklingen en stund ( andra J är i Holland )innan min lilla flicka S kom hit :). Vi satt och snackade medans J lagade mat. Sen ...

Av Matilda - 5 april 2014 18:23

Nu har jag snart praktiserat mina 5 veckor på Vretaliden och jag trivs jättebra med det. Blev ju ingen timanställning på Åleryd då dom snackade skit om mig till chefen när dom hade sagt så himla gulliga ord och sa att jag var duktig och att jag passa...

Ovido - Quiz & Flashcards